lördag 15 mars 2008

Rörlig


Tobias är över huvud taget väldigt "rörlig" nu. Det är stor skillnad mot förut! :-) Jag lämnade honom sittande i babysittern medan jag gick ur köket för att göra något (bilden ovan). Och hittar honom på väg ur den när jag kommer tillbaka två sekunder senare...! (bilden nedan) Notera hur lugn och till synes oberörd han verkar, suger lite nonchalant på tummen sådär... :-D


Han vill helst sitta upp i vagnen. Det går bra att ha honom liggande i den så länge vi rör oss snabbt nog, men när vi är inne i centrum eller i Kista eller liknande vill han helst av allt sitta upp och titta på världen runt omkring. Han har också fått längre armar, eller, teleskop-armar. Snabbt som ögat tar han nu tag i precis det man inte ville att han skulle få tag i, som till exempel glasögon, halsband, ketchup, glas/tallrikar/servetter... i stort sett allt som kommer inom räckhåll. :-D

3 kommentarer:

Morskan sa...

Woohooo! Grabben rockar! Kusinerna hejar på!
Jag har nog inte nämnt hur Ruben första tiden efter ni åkt hem, ofta tog fotografiet på dig och Norah i köket och pussade med blöta slickar på ditt ansikte. Tycker det var rart! :O)

en annan sa...

Men åh! *sakna* *tårar* Du måste pussa honom och hälsa från moster och Tobbe!

Morskan sa...

Den lille gynnaren är snål med pussar för närvarande. Han är feberfri men litet slemmig och snorig fortfarande, tredje hörntanden erupterar, han klättrar med aldrig sinande energi och av någon anledning är han inte alls pussvillig just nu. Jag pussar förstås ändå! :OD
Pussa lillkusinen du också!