tisdag 18 mars 2008

Oj herregud!

Det blir nog en tur till IKEA (eller barnbutik) nu under Påskhelgen...
Jag satt och surfade intill Tobias där han låg och sprattlade under babygymet i godan ro (vi båda ägnade oss åt våra aktiviteter i godan ro). Sen vände han sig på mage och sparkade undan babygymet, så jag reste mig och lyfte undan det och kollade att han hade läget under kontroll. Han var go och glad, så jag återgick till surfandet.

Några minuter senare ser jag inte längre Tobias genom dörröppningen där han låg tidigare - då har ungen arbetat sig baklänges förbi dörren och mot trappan ned till bottenvåningen!!!!

MILDA MAKARONER! :-O

Nu siktade han i och för sig mer åt sovrummet till, än mot själva trappan. MEN ÄNDÅ. :-o

Så nu får vi nog ta med oss farmor och farfar (som kommer på besök över Påsk) och åka någonstans dit där de säljer grindar.

Uj uj.
Nu är det dags för mera mat. :-)

2 kommentarer:

Morskan sa...

Ja jösses. Livet blir så mycket lugnare med grindar. Skaffar ni både uppe och nere? Och varför inte kolla Blocket? Det säljs mycket grindar och de är väl sällan åverkade. Synd att kasta ut en massa friska hundringar på grindar. Va?
Snart kryper han! Går. Skjuter omkring köksstolar. Springer. Hoppar. Ut genom ytterdörren. Ut i världen.
Hjälp! ;O)

en annan sa...

Hjälp!!! X-)