onsdag 19 mars 2008

Hur man städar


Pjaa... idag skulle vi städa, eftersom svärmor kommer på besök ikväll... 8-)

Men dammsugaren är sönder och den lilla dammsugaren hade slut batteri. Sen fick vi främmande också. Och så var Tobias extra hungrig. Och så var det plötsligt kväll.

En av mina föräldralediga kollegor (vi är ganska många föräldralediga just nu!) kom förbi för att hämta sin elektriska motorsåg som vi lagt rabarber på senaste halvåret (alltså: låna inte ut grejer till oss!) . Med sig hade han sina två barn, Laura 8 år och Elias 1 år. Elias är en STOR kille som redan går och käkar mat, två saker som känns väldigt långt borta för Tobias. Men det är kul att se! :-) Elias upptäckte snabbt att det här är ett hus där det dräller av KNAPPAR, och knappar - det är roligt! :-D Massor med fjärrkontroller, tangentbord, datorer, ugnen, tvättmaskinen, you name it - han hann med att upptäcka alla! Och min kollega fick ha snabba fötter för att hinna med. Jag tror att min föräldraledighet och S kommer att vara två helt olika upplevelser! :-)

Nåväl, nu är gossen (i mitt knä) hungrig igen, bäst att sätta oss och åtgärda den saken.
Tur som var är farmors flyg lite försenat, så vi kanske hinner jaga fast de värsta råttorna i köket innan hon landat! :-)

Inga kommentarer: