torsdag 31 juli 2008

Idag


Idag (det vill säga onsdag) var vi på stan och åt lunch med S, det blev "sista gången" i och med att han kommer att vara föräldraledig från och med nästa vecka. Jag fick URGODA vietnamesiska vårrullar med nudlar, mums! Jag har inte ätit vietnamesiskt sedan jag bodde i Australien. Tobias åt under protest drygt hälften av en medhavd burk "Mild thaigryta" och en halv burk "Skogsbär med yoghurt".

På bilden ovan har han ett par nya capri-byxor jag fyndade på Exit i veckan, magiska byxor! Han/vi lyckades kladda ett par fläckar av allt han åt idag på dessa byxor, men det blev inte en enda fläck! Inte ens av den blåbärstonade efterrätten! Jag gillar verkligen materialet de är gjorda av, luftiga OCH smutsavvisande! :-D

På väg hem från stan delade Tobias och jag hiss med en man som såg lite trasig ut, jag hann tänka några oroade tankar medan han intensivt studerade sig själv i spegeln. Men så sade han "Tur att det finns speglar! Jag har precis klippt mig, ser det bra ut i nacken?" och lät mig granska - jo det gjorde det ju. Sen fortsatte han glatt "Jag hoppas frisyren får mig att se ut som 31 istället för 41!" och sprang ur hissen. Hm. Det hade nog varit enklare att se ut som 31 om han hade haft tänder...

När vi kom av tåget gick det inga matchande bussar så jag promenerade hem. Tänkte en förflugen tanke att jag skulle ringa Matildas mamma och höra om hon hade lust på en promenad. Men så mötte jag henne utanför deras hus, just på väg på promenad med en god vän. :-D Så vi blev tre (fem, Matilda och Tobias också förstås) som gick den långa vägen hem, trevligt! Matilda som skulle somna, blev så upplivad av "bebis!!!!" (Tobias) närvaro att hennes mamma fick spänna fast henne i vagnen. Tobias lekte "titt-ut" med henne halva vägen (fantastiskt gulligt!) och sen drog han filten över ansiktet och knoppade in. :-)

Nu är det natt. S sover i soffan nere ("inte somnar jag om jag tittar på TV"). Tobias sover i sin säng. I morgon skall jag städa och handla. Farmor kommer på besök på fredag! :-)

Inga kommentarer: