måndag 14 juli 2008

Sitta upp

Igår satte sig Tobias upprepade gånger upp helt obehindrat, helt utan hjälp. Det måste väl räknas som "VG" i sittning? :-) Dagen innan satte han sig upp med liten hjälp av en av S ben, då vågade vi inte chansa på att han visste vad han gjorde. Men nu gör han det hela tiden. Tänk så fort det går.
Ingen krypning ännu dock. Han sitter på knä dock, och står fint med stöd (när man ställt honom upp).

Vi har precis fikat lite mellanmål (Tobias) och kaffe (jag) på altanen och det var faktiskt solen som drev oss in i huset, det är verkligen jättevarmt ute! Det var så varmt att jag vågade mig på att hissa upp linnet och sola magen. Tobias blev helt fixerad vid denna enorma mängd skinn och det tog ett tag innan jag fattade vad hans upprepade "uuUUuuhh!" (med utsträckta armar) betydde - det betydde "kom hit så att jag får prutta på det där"... X-D När väl magen befann sig inom räckhåll blåste han lös och pruttade ohämmat på all denna fantastiska yta. 8-]
Nu skall jag kolla på recept till dagens middag och sen antingen sätta igång med maten eller gå ut och klippa gräset, det beror av hur krångligt det blir med maten.

Inga kommentarer: