onsdag 23 juli 2008

Vill - inte - sova


Senaste dagarna har det börjat bli hur svårt som helst att få Tobias att sova på dagtid. :-/

Just nu krånglar han allt han kan i sin säng, sitter upp och ropar ut sin frustration, jag lägger honom smeker honom och hoppas, men ett par sekunder senare sitter han upp och ropar igen. Jag kan inte lägga mig med honom i sängen för då busar han bara och försöker krypa ur sängen (farligt!), sitta på soffan nere funkar inte heller, då busar han också bara (eller klagar). Jag har med flit dragit ut på timmarna fram till sömn, igår gick det inte alls att lägga honom efter frukost (något jag lyckats med i flera dagar innan) utan han somnade inte förrän jag kört vagnen halvvägs till BVC. Det verkar som att om han sover lite för länge på morgonen (läs efter 07:00) blir han inte tillräckligt trött på förmiddagen?

Men han behöver ju sova! Han är så trött nu att han bara gnäller, gäspar och gnuggar sig i ögonen, han orkar inte göra speciellt mycket utan det är distraktion-distraktion-distraktion som gäller.

Nu är det dessutom för varmt för att gå ut med vagnen (+27 i skuggan, knallblå himmel), men om han inte somnar nu måste jag nog det ändå.

Inga kommentarer: