tisdag 8 juli 2008

Tajming


Nu lyckades vi igen, Tobias och jag. Vi steg upp strax före halv nio, klädde på oss och lekte oss fram till frukost (Tobias andra frukost då) vid halv tio. Halv elva började Tobias visa tecken på att vara lite smågrusig, så han fick sitta i mitt knä och läsa en bok ett tag sen gick vi upp på övervåningen. Tobias "sjöng" för övrigt hela vägen upp. Sen somnade han i princip så snart jag lagt honom på sidan i sin säng, han vaknade inte ens när jag tog av honom jeansen. :-)
Myspojken!

Nu har han sovit i ganska exakt en timme, men jag hoppas han sover lite längre så att han orkar hänga med bättre i eftermiddag. :-) Idag skall vi åka till brädgårn. Minsann. Det skall vi. (Det regnade så illa igår att vi aldrig kom iväg)

Jag har hunnit göra en del nytta medan Tobias sov, bland annat pratat med förskolan "Sparbössan" som vi ställt Tobias i kö till. Jag skulle gärna vilja besöka dem, även om det är en halv evighet till han skall börja där (och vi kanske inte ens får plats där). Men men, jag är nyfiken. Jag fick prata med en trevlig dam som skulle ordna ett besök innan jag börjar jobba.
Sen har jag kommunicerat med min kusin och tackat för inbjudan till deras nära förestående bröllop. Vi har inte riktigt råd att åka dit nu tyvärr, men det var otroligt trevligt att de tänkte på oss i alla fall. :-)

Inga kommentarer: