söndag 13 juli 2008

Ny frisyr och skavsår på knäna

I morse klippte S Tobias, helt utan protester (nästan). Jag sov genom det hela så jag fick se en otroligt fin liten pojke när jag vaknade, vilken skillnad! :-) Nästan lika stor skillnad som när kusin Rubens lockar föll, fast Tobias hade inte riktigt lika mycket hår. Vi bestämde oss för att klippa honom när pannluggen började falla in i ögonen på honom förra veckan. S tog frisörsaxen och klippte genom hela håret, använde kam och sax och "friklippning" för de sista stråna.
Jag lovar posta bilder på "före/efter" i morgon om jag hinner tömma kameran.

Ikväll fick vi smörja hans knän med lite salva eftersom han ägnat precis hela dagen åt att åla omkring på golvet och övningsköra lite på ståendet på alla fyra (inget krypande ännu!). Han är otroligt snabb och vi måste nog sätta på honom byxor från och med nu eftersom hans framfarter på altanen fått hans små knubbiga knän att se ut som om de slagits med en katt. Inga stickor denna gång dock, tack och lov!

Ikväll har vi firat Tobias niomånadersdag (tisdag), med en chokladkaka som S bakade på förmiddagen. Kakan hade både fyllning, glasyr och topping (himmel så gott!), vi fick den till efterrätt efter middagen bestående av pirogerna han bakade igår. Fatta vilken tur jag har, att dela liv med någon som är så inspirerad på matlagningsfronten! *kär*

Nu sover Tobias sedan en halvtimme tillbaka, jag och han duschade tillsammans innan dess det var spännande. Han satt i baljan och plaskade och jag stod i det hörn av duschen som blev över. Det var inga problem med duschen förrän 1) jag tvättade hans hår och 2) jag skruvade upp trycket för att skölja ur mitt eget shampoo. Men men, han var trött och det blev mycket bättre när han fick på sig pyjamas och fick amma sig till sömns strax efteråt.

Inga kommentarer: