tisdag 9 september 2008

331 dagar


Tobias är 331 dagar gammal idag. :-)

Lilleman... :-) Idag har han haft en osedvanligt dålig dag. S och han har slitit och inte varken ätit bra, lekt bra eller sovit bra. Dessutom blev det ännu mer fel när S lagade middag och jag aldrig kom hem från jobbet. Jag hade glömt att berätta att det var träning ikväll! :-/

Jag gissar att det är fler tänder på gång, S är inte säker. Gnisslar gör han i alla fall med de tre han har, så det kliar säkert i munnen (eller så är det bara nyhetens behag?).

I söndags hade han en sådan helt fantastisk dag, vi var hemma hela dagen och pysslade runt i huset. Tobias lekte, lekte, lekte och lekte! Himmel vilken harmonisk och glad liten gosse han är! :-) Det är så roligt att kika på honom lite i smyg när han sitter och leker för sig själv. Jag såg honom bland annat ta upp alla duplobitarna ur den blå korgen och lägga dem i lära-gå-vagnen vi skaffade i helgen. Han har blivit riktigt duktig på det där nu, att plocka upp och lägga i saker i behållare av alla slag. Fast det är fortfarande "kopparna" som är bäst, trots att vi lyckats tappa bort en av kopparna (!!!). Ett tag busade S och Tobias på golvet och lekte 'ta fatt', först jagade S Tobias som under vilda skrik och skratt kröp så fort det någonsin gick undan sin pappa som kittlade honom om han hann ikapp. Sen vände de och S kröp så fort det gick undan Tobias som jagade ikapp sin far. Bland de lugnare lekarna ingår att hantera sina böcker, han kan sitta långa stunder och plocka med dem, vända och vrida och försöka bläddra i dem.

Idag läste han högt för S! :-D Han vände sida och "pratade" högt och ljudligt, vände sida igen och fortsatte. Jag tror att han kanske har fattat vad det är vi gör när vi läser för honom. :-)
Sen brukar han tydligen även "prata" högt och ljudligt med microvågsugnen. När den börjar pipa för att indikera att den är klar svarar han med övertygelse.
Allt det här får mig förstås att vilja vara hemma... *suckar*

På jobbet händer det mycket spännande, vi skall strax flytta till nytt kontor, två trappor upp i samma hus i en ny korridor vi har annekterat. Nya möbler skall in, nya gardiner skall väljas, alla har väldigt mycket funderingar kring det hela och jag administrerar och delegerar så gott det går. Förutom de nya lokalerna så är vi nu del i ett nytt bolag och det vankas ett par helt nya verktyg som alla skall lära sig. Utöver detta har vi haft hela vårt USA-kontor evakuerat, vi har haft hela vårt supportcenter sjukskrivet och idag hade vi strömlöst i över en halvtimme (tydligen drabbades alla förorter norr om Stockholm, galet). Det är inte stilla en sekund på jobbet.
Men ändå vill jag hellre vara hemma och vara med när Tobias lär sig alla nya saker...


Nu sover han. Oammad. Jag hann inte hem från aikidon innan S hade sövt honom.
Jag är för övrigt 13628 dagar gammal. Det är några fler än Tobias. :-)

Inga kommentarer: