söndag 21 september 2008

Mammatrix: Footloose

Med fötter, efter en dålig natt

Nu har jag insett att pyjamas med fötter inte fungerar längre.
Sagt och gjort, bort klipptes fötterna på den pyjamasen som stod på kö till tvättkorgen, gjorde enkelvikt fåll (ja, jag skäms) med en enkel elastisk sömvariant. Nu skall pyjamasen få åka tvättmaskin så får vi se om den fungerar även efter detta ingrepp.

Pyjamas med fot fungerade himla fint i våras när det fortfarande var svalt, sen gick vi naturligt över till kortbent/kortärmat över sommaren och jag investerade i två nya pyjamasar med fot inför denna säsongs nattkyla. Men så rörlig som Tobias är om nätterna nu för tiden gör att det bara inte fungerar med fötter, flera nätter har han vaknat av att han varit ihoplindad till en liten boll i sin pyjamas, båda benen uppdragna in i body-delen av pyjamasen... eländigt! Så man kan dra slutsatsen att det funkar med fötter fram till 7-8 månaders ålder cirka.
Jag tycker det är lite synd, för han envisas verkligen med att INTE ha sina små fötter under någon form av täcke! Ni skulle se så han kan jobba, i sömnen, för att 'klättra ut' från under täcket när han sover tillsammans med oss. Och vi ligger och fryser om armar och axlar för att Tobias har bestämt övertäckningsläget för täcket... :-D

2 kommentarer:

Morskan sa...

Japp, nope, det funkar icke med fötter på pyjamasen ungefär från när de börjar röra sig litet livligare (i vaket tillstånd). :O) Det blir precis som du beskriver det - en liten bäb hopknuten i kroppdelen av den bängliga pyjamasen.
Så initiativrikt av dig att knipsa bort fossingarna! :O)

en annan sa...

Ja jag kände att jag är för snål för att bara lägga bort två helt sprillans nya pyjamasar... :-)