onsdag 24 september 2008

Subwoofer

Idag upptäckte S var de försvunna napparna tagit vägen, eller åtminstone ett par av dem.
För ett par veckor sedan började jag fundera på hur i allsindar det kan komma sig att fyra av sex nappar lyckats försvinna, jag menar, vi har inte ett stort hus, och inte har vi speciellt mycket grejer kring golvet heller. Nog för att Tobias ofta gömmer nappar inne i tvättmaskinen, men där hittar man dem ju. Förra helgen städade vi huset, jag letade verkligen aktivt efter nappar och hittade faktiskt ett par stycken. Men det saknas fortfarande ett par. Så idag upptäckte S var Tobias hade sin hemliga gömma... i subwoofern! :-D


S kom på Tobias medan han höll på att pillra in en napp i det stora hålet på framsidan! Klart som korvspad att man skall förvara nappar där!? S hittade åtminstone en därinne, om fler pillats in kan de ha ramlat ned in i själva woofern och då lär vi aldrig få igen dem... Men vi får i alla fall ett helt unikt ljud på surroundanläggningen... X-)

Igår var förresten Tobias med mig på jobbet. S hade ett viktigt möte på jobbet inne i stan så jag mötte dem på Sollentuna station och tog med mig Tobias tillbaka till jobbet. Han var en sådan ängel! Helt fantastiskt. Han var helnöjd med att undersöka mitt rum och leka med de böcker och leksaker jag hade tagit med. När han "bott in sig" lite vågade han på utforskningstur ut i korridoren. Han hängde med mig på möten och på mina turer runt i huset för att prata med folk. Han ställde bara till med två (små) olyckor - dels låste han ut en av supportcentermedarbetarna ur nätet då han lekte med hans tangentbord och lyckades logga in på nätet med fel lösenord på hans testdator (= instant utlåsning) och sen tryckte han på den stora fina röda lysande knappen på en av våra utvecklares förlängningsdosa "pof!" så blev alla hans datorer svarta... X-) Men tack och lov gick inget förlorat...! :-D
Jag tänkte att vi skulle åka hem när Tobias "fått nog" av mitt jobb, men eftersom det aldrig hände blev vi kvar hela eftermiddagen. Vi stannade till och med lite senare så att vi skulle hinna äta middag (Tobias då) innan vi åkte hem. Men han somnade nästan innan jag hunnit ur garaget på väg hem sen!

Bängelbäbis!

Äventyret på kontoret var nog för att trötta ut den unge mannen så han sov faktiskt hela natten och jag fick väcka honom i morse för att amma! Ikväll var han trött, han vägrade sova middag på eftermiddagen och var följdaktligen så trött att han somnade vid kvällsamningen i soffan redan 20:40 ikväll. Vi får hoppas han sover hela natten i natt med! :-)

2 kommentarer:

Morskan sa...

Aha! Ännu ett släktdrag! ;O) Norah gömde grejor i vår sub. Jag kollade med G, men ingen av oss minns vad det var hon gömde där. Det var i alla fall inte tuttar, eftersom Norah aldrig hade tutte... :O)

en annan sa...

Ha ha :-D Vad roligt, ett hamsterdrag i denna släkt alltså. Eller ekorre kanske? :-)