fredag 12 september 2008

Sömnlöst

Tobias vaknade ungefär en timme efter jag lade mig igår. S tog första timmen men sen orkade han inte mer och jag tog över och försökte amma Tobias till sömns. Inte fungerade det! Han åt och jag slumrade i kanske en och en halv timme, sen ville han inte äta mer men var inte det minstra intresserad av att sova. Han var inte nöjd heller, krånglade och bänglade runt i sängen, men inte så illa att han grinade (mer frågan om lite lågmäld klagan).

Han är lite snuvig igen, och hostar fortfarande efter den tyngre förkylningen för två veckor sedan. Men jag hade inte känslan att det var det som höll honom uppe. Kanske var det tänderna? Eller magen?

Vem vet?

Hursomhelst, totalt tre timmars sömn kommer att kännas i kroppen idag... Jag kom i alla fall iväg till jobbet i tid och nu är det fredagsfrukost alldelens strax. Jag hoppas S och Tobias sover ikapp lite idag!

3 kommentarer:

Morskan sa...

Litet klurigt det där med att sova igen. När de blivit nog stora, blir man nervös att de inte skall somna till kvällen igen och så rubbas alla mattider och allt strular till sig en dag till... XO)
*kramar*

en annan sa...

Ja, helt sant! Vi har inte märkt av något ännu. Men Tobias brukar å andra sidan inte vara intresserad av att sova ikapp. Det är väl mest vi som är det... 8-)

Morskan sa...

:O) Så är det ju såklart också så om de är krassliga - då får de ju sova hur mycket som helst, när som helst. Så är det ju bara. :O)