fredag 12 september 2008

Feber

Vakna pappa!

Tobias och S sov ikapp lite idag, helt oplanerat. De satt på soffan i vardagsrummet och bråkade lite, Tobias var missnöjd och S var trött. Helt plötsligt sov de. Tre timmar senare väcker jag dem när jag ringer för att säga att jag blir sen hem från jobbet. :-D
Så skönt! Jag är avundsjuk, men S hävdar att hans rygg gott hade kunnat vara utan den sömnen eftersom han satt helt fel i soffan.

Jag har haft en världskrigsdag på jobbet, har blivit utskälld minst tre gånger och blivit opassande arg minst en. Adrenalinnivåerna var i och för sig effektiva eftersom det inte fanns ens en fragmentarisk chans att somna på posten! Alla skrivborden levererades igår och alla utom två i teamet flyttade in i vårt nya rum idag. Rummet är hälften så stort som vårt gamla och det är skillnad så klart. Jag tycker ändå att det känns bättre eftersom vi kommer närmare varandra och jag föreställer mig att informationsflödet inom teamet blir lättare nu när vi inte sitter i en lång rad längs en böjd vägg.

I morse tog jag Tobias temp och den var helt normal. Ikväll hade han feber. Vi gav honom en supp Panodil och när vi lade honom somnade han helt utan protester. Om han har feber i morgon bitti får vi hoppa över babysimmet.

Inga kommentarer: