lördag 7 november 2009

Babybjörn time

Att göra hushållssysslor med David i Babybjörnselen på magen är nästan som att vara gravid igen. Med skillnaden att man förutom att man är framtung och inte kan böja sig och inte når som man brukar inte heller ser som man skall (Davids lilla huvud sticker upp såpass att jag får kika runt honom för att se mitt framför mig). X-)

David har en "dålig" dag idag, han behöver mycket närhet och accepterar inte att ligga i babysittern mer än ett fåtal minuter åt gången. Han har spenderat precis hela dagen sovande på eller nära mig. Nu somnade han precis i selen, oroligt, men ändock.

Sover i selen

Tobias är en champion och leker själv, helt fantastiskt. Han pratar mycket om Matilda, så jag tror gårdagens besök och lek satte spår. Vi måste försöka träffa dem oftare! :-)
Jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på, att ställa in något i diskmaskinen är helt uteslutet och Tobias har inte riktigt kommit dit att han kan hjälpa till med just det ännu (att plocka ut ur diskmaskinen går utmärkt, att ställa in är lite svårare...). Kanske kan jag smyga upp David ur selen och lägga honom på en filt på golvet medan Tobias och jag bygger lego? Håll tummarna! :-)
S håller vi också tummarna för, han vann storkovan förra gången han spelade poker med sina norska kompisar och ikväll är det dags igen. Å andra sidan kommer han hem mycket tidigare om han inte vinner, så jag vet inte... minus 200kr och snabbt hem igen, eller plus 2000 och hem strax innan midnatt?

Tobias leker med lego

David leker med lego

2 kommentarer:

"bästisen" sa...

Jag brukar tycka att D och T på alla bilder är så lika S. Men på den övre av de här bilderna är D sååå lik dig, A!

en annan sa...

Jomen visst är han! :-) Det är fler och fler som säger att han är väldigt lik mig. Men han har fortfarande extremt mycket av S. Skall bli så spännande att se hur han vecklar ut sig. :-)