tisdag 10 november 2009

Mamma-makeover

"Åh! Nu har du gjort något radikalt! Har du gjort sådana där hårförlängningar? Vad har du gjort?" sade BVC-Yvonne när jag och David kommit in på hennes rum idag. :-D

Jahapp - detta är receptet för en mamma-makeover:
  • utsläppt hår
  • inga glasögon
Superbilligt! Att håret sen inte är klippt på fyra månader och är fritt hängande för att mamma-skalpen börjat må dåligt av alla blöta hår som fått självtorka i svans etc behöver man ju inte gå in på just då. Och att glasögonen är hemma för att de precis gått sönder hör ju inte heller dit.
Jag har blivit ruskigt långhårig, vet inte när jag hade det så långt senast. Jag har lovat mig själv att inte klippa mig så kort som jag gjorde direkt efter Tobias föddes igen men jag måste ta av en decimeter nu, snart, vilken dag som helst!

Inga kommentarer: