lördag 3 november 2012

Återfunnen!!

Gamla och nya
David kröp med iskalla små fötter upp till mig där jag låg i Tobias säng (två pojkar, en pappa och en mamma med gravidmage får INTE plats i vår säng...). Han hade småpysslat och lekt en stund i Tobias rum (därav de iskalla nakenfötterna) och deklarerade lyckligt 'se vad jag har hittat mamma!'.
Sen 'öppna dina ögon mamma, se!' varvid jag fick lov att vakna och titta efter vad det var som föranledde denna entusiasm...

Han hade hittat 'trasan'!

SOM vi letat, som vi sörjt! :-) Jag plockade till slut fram och tvättade igång 'reserven' men inte har den blivit i närheten lika mjuk och gossig som den gamla 'rostiga' som David kallar den. :-) Den han haft sen han var helt nyfödd. :-)

Så det är sant som de säger - det som inte är stulet kommer alltid igen. :-)

2 kommentarer:

Birger sa...

"öppna dina ögon mamma, se!" Han är för underbar, inser att med slutna ögon ser inte den trötta mamman ett skvatt :) Var har den trasan hållit hus? och vilken glädje han måste ha upplevt när han insåg vad han hittat, en glädje han sedan raskt ville dela med sig av till restan av familjen!

en annan sa...

Vi hade koll på att pojkarna mest sannolikt "lekt bort" trasan en tidig morgon. Men det har varit HELT omöjligt att hitta igen den!
Jag har letat överallt, under möbler, bakom möbler, i möbler, bland böcker, i leksaker, i lådor överallt...

Så var den ändå i en ask i en låda i Tobias rum hela tiden. :-)
Lyckan var nästan lika stor nu när han skulle gå och lägga sig. :-)