onsdag 21 november 2012

B-dag

Jahupp, idag skulle det ha kunnat komma en bebis. Jag har känt av mindre än någonsin. Farmor och jag har drivit runt och spanat på julklappar och ätit lunch med S.

Ikväll har jag tittat igenom småkläder och tagit fram de som skall användas nu närmast. Jag skall lägga ned outfiten som pojkarna (och S) åkt hem från BB i, bara ifall-att... :-) Det KAN ju vara en liten gutt därinne... 8-)

Imorgon har jag i alla fall en dejt med mödravården, kanske kan barnmorskan Heléne stöka runt tillräckligt när hon mäter magen så att något kommer igång? :-)

David har haft ett par humörintensiva veckor och idag har han grälat ordentligt med fröken Jocke på dagis. Det är hårt att höra att han tar sina test så långt (Jocke gav till slut upp sade han). Men men, det kanske betyder att han känner så pass mycket förtroende för personalen att han kör persolighetsutvecklingsrejset (läs:trots) även med dem?

3 kommentarer:

Birger sa...

Ninja, vad kallas han då, det blir ju Ninja i alla fall
Stackars David, kan det bero på att han märker att det kommer ett syskon?
hoppas att det blir överstökat snart, men det är väl någon liten grej som inte är klar, kram

Camilla sa...

Be om en hinsvepning. Funkade för mig :)

en annan sa...

@ Birger: "Samuel" kallas han om det är en liten guttunge till därinne. :-D David är nog inne i en klockrent tajmad "trotsålder", jag vill minnas att Tobias var rätt bedrövlig i treårsåldern han med. Men visst, det kan ha kryddats av att det är ett syskon på gång, det kan det.

@ Camilla: Ah, ja det brukar sätta fart på saken. :-D Blir nog en sådan om det inte kommer igång innan första veckan i december typ.