måndag 19 november 2012

Ninjauppdatering, vecka 39+4

Vårdguiden, vecka 39.
Bebisen är färdig nu. Står det.
Jag vet att jag inte "gått över tiden" ännu, men på alla sätt och vis känns det som det. Det är liksom dags nu. :-)
Om man tjuvläser lite om hur det gick till med de andra två så föregicks båda förlossningarna av en slempropp och lite blod (3 resp 4 dagar innan) och sen kom Tobias två dagar efter beräknat datum och David en dag före beräknat datum. När den här bebisen kommer kan man ju bara filosofera om.

Känner mig lite blek som faktiskt inte ens skrivit ned när jag hade nästa date med MVC. Barnmorskan bokade in mig dagen efter "beräknad förlossningsdag", dvs den 22 november. Men jag har ingen aning om tiden. Får ta och ringa upp henne och kolla. 8-)

I natt tror jag Ninja vänt sig på andra sidan, fortfarande med huvudet nedåt men nu med ryggen åt min högra sida. Det är inte det håll hon "skall" vara vänd åt, bebisen skall "titta åt mammans högra sida" enligt utsago. Så det är bara att hoppas hon kommer på bättre tankar och lägger sig åt andra hållet inatt. :-) Bara hon inte får för sig att vända sig med huvudet upp! X-)

3 kommentarer:

Birger sa...

Å herregud, vad mycket att hålla reda på och som bör och skall, håller alla tummar och tänker på er, Kramar

Camilla sa...

Hoppas att du inte går över tiden för mycket för personligen tyckte jag att det var den längsta väntan i hela mitt liv. Guuu så tradigt och tungt!

Må så gott! :)

en annan sa...

@ Birger: Tack, tack jo det är tur att jag har min "egen" barnmorska där uppe i norr! :-) Henne kan jag få tag på vilken tid på dygnet som helst... 8-)

@ Camilla: Tradigt och tungt var ordet, herrejösses...! Tack. :-)