lördag 23 februari 2008

Dygnsrytm

Igår ville inte Tobias somna, trots ett bad och en rimligt lång tid gången sedan senaste måltiden. Jag gav till slut upp och plockade upp honom ifall det var en rap som behövde ut. Mycket riktigt, efter en liten stund i mitt knä framför datorn (Tetris rules!) rapade han gott, men en liten stund senare bajsade han, herregud, the mother of all poops, en kjempebæsj, dagens största urladdning. Då får man ju börja fundera på vad jag har lyckats med de senaste dagarna, har jag på något vis flyttat hans dygnsrytm så att han plötsligen börjar bajsa så sent på kvällen (23:30)??

Han och jag tog sovmorgon igår, och dessutom sov han två långa timmar sedan vi kommit hem från Alex och hans mamma. Är denna dygnsrytm permanent? Tiden lär väl visa.

Vad gör Tobias när han sitter i mitt knä framför datorn? Han SLEMMAR och KRAFSAR. :-D
Han pillar på allt jag lägger dit (korken till vattenflaskan, skallran, andra leksaker, tangentbordet). Allt han får tag på skall smakas på och hans små händer jobbar på att lära sig ta tag i och hålla kvar i alla konstiga grejer. :-)

Ikväll får vi besök av en massa tjejer som skall se på veckans delfinal av melodifestivalen tillsammans med mig och Tobias. S flyr fältet hem till en av sina kompisar (tillsammans med alla respektive till tjejerna som kommer hit). Vi tjejer får sällskap av lille Walter också, eftersom han är lika liten som Tobias och helst är där mamma/käket är. :-) Skall bli skoj!

Inga kommentarer: