tisdag 19 februari 2008

Mammatrix - Filtrulle

Tänkte jag skulle skriva ned "mammatrix", dvs sådant jag kommit på, läst, hittat, testat eller på annat sätt använt, som dessutom visat sig vara funkis (användbart) för oss. Alltså en helt subjektiv och ovetenskaplig åsikt. :-)

Filtrulle är en sådan sak.
Nästan ändå sedan början har jag använt två ihoprullade filtar (fleece) i sängen när jag ammar. En bakom min rygg och en bakom Tobias. Den som ligger bakom min rygg gör att jag enklare kan slappna av i rygg/bäcken när jag ligger på sidan och ammar. Den som ligger bakom Tobias rygg gör att jag kan palla upp honom lite så att han inte så enkelt rullar över på rygg och tappar greppet (speciellt användbart när han är lite rastlös).

Så testa det, om du är lycklig nog att kunna amma liggande förstås.

Inga kommentarer: