torsdag 8 maj 2008

Mammatrix - Blöjhink


Nästan alla listor över "onödiga barnprylar" jag läst har innehållit just blöjhinken. Folk verkar inte gilla den och det är en pryttel många har åsikter om. Jag kan inte riktigt hålla med om att det är en onödig grej. Vi ärvde S syrras gamla och har använt den sen i julas. Den är superbra tycker jag, den är just nu otroligt synkad med vår sophämtning. De blöjor Tobias använder nu och den mängd blöjbyten som företas här på övervåningen adderas ihop till ganska exakt en vecka innan hinken är full och behöver tömmas. Jag har inte helt koll på hur många påsrefiller vi har använt, men det rör sig nog om mindre än en per månad.

Men jag säger bara det - en veckas använda blöjor samlade i en och samma hink, hur skulle det lukta om det var en vanlig hink? :-)

Sen kan man ju förstås bära ned de använda blöjorna varje dag, men det är så mycket annat jag bär ned varje dag (Tobias bland annat) att jag är glad att slippa just den prytteln också (har för övrigt tänkt en del på hur man skulle kunna effektivisera det där bärandet, kanske installera någon form av rörpostvariant mellan våningarna? Inte för Tobias då... 8-)).

Två saker har jag lärt mig dock - ställ helst inte en blöjhink på ett värmegolv, och låt inte blöjhinken stå i direkt solsken (bilden). Då bryggs blöjorna i hinken ihop till en underbar brygd som doftar på ett sätt som inte ens den bästa blöjhink kan dölja... :-D

Inga kommentarer: