onsdag 28 maj 2008

Nu somnade gossen


Det är svårt att få Tobias att somna just nu, om man bortser från de uppenbart enkla metoderna (att gå ut och gå med vagnen eller att helt enkelt hålla honom underhållen till han somnar där han sitter/ligger).

Han har varit tämligen grinig sen han åt gröt på förmiddagen (vid 10:30) och vi har läst saga, rullat boll, bäddat säng och klätt på oss. Men sen var det inget som fungerade och jag lät honom ligga och beklaga sig för mig medan jag gick igenom garderoben lite. Mitt ibland alla mina linnen (som just åkt ur garderoben och upp på sängen) somnade han. Liten kropp... Nu sover hjärtat i alla fall. Jag slutar rota igenom lådan med sommarkläder och sätter mig här vid datorn med min kurrande mage, lunch får vi äta när han vaknar. :-)

Inga kommentarer: