torsdag 8 maj 2008

Dagis


En sak till måste jag skriva om innan jag ramlar isäng (Tobias och S sover redan gott). Idag när vi kom hem till förorten mötte vi Matildas mamma på tågstationen och vi gjorde sällskap till Matildas dagis för att hämta henne. Tobias var vaken och på gott humör så han fick prova att sitta i vagnen medan vi promenerade. Det var ju jättejättekul!! :-D Han såg otroligt förtjust ut och tittade på allt som rullade förbi (baklänges). Men roligast av allt var ju att se hans min när vi rullade in på dagisgården. Där fanns lite äldre barn som cyklade trehjulingar och några lite mindre barn som tultade omkring i trehjulingarnas kölvatten. Det var ett par barn som pratade med, eller nyfiket tittade på Tobias och han tittade lika nyfiket tillbaka.

Det var precis som om det var första gången han riktigt noterade att det var något speciellt med de här små människorna. Han vände och vred på sig för att riktigt kunna se alla och allt som försiggick runtomkring honom (hela tiden med en väldigt förtjust min på sitt lilla ansikte). Sen när det var dags att gå var det ett par barn som sprang efter oss längs staketet och vinkade hejdå till Matilda (och oss) och då sträckte Tobias på sin lilla hals och nästan lyftade från barnvagnsmadrassen för att kunna se dem så länge som möjligt - otroligt roligt! :-D Jag önskar så att jag tagit en bild på hans min just då, för jag har aldrig sett honom se så himla nyfiken ut! Härligt!

Inga kommentarer: