måndag 23 mars 2009

Åter på dagis

Pappa visar hur man spelar Super Mario

Eller, åter hos dagmamma. :-) Fast just måndagar är ju grupplokaldagen, då alla barn är på samma ställe. Jag stör mig för övrigt något kopiöst på en av dagmammorna där, hon förstår inte vad jag säger, över huvud taget. Det är jättefrustrerande eftersom jag försöker kommunicera väsentligheter som att de inte skall tveka att ringa mig på sekunden om Tobias blir dålig nu när han varit sjuk så länge etc. Men vad gör man? Skulle Tobias gå kvar i den här konstellationen skulle jag väl få plugga finska så att vi kan förstå varandra bättre, det är helt tokigt varje gång jag pratar i telefon med denna dam, det inte är förrän på tredje försöket att säga samma sak som man får ett "goddag yxskaft" svar...

Men men, det går ju över. Mindre än en månad kvar till bytet nu, inkluderat två dagar ledigt denna vecka (tor-fre) samt en påsk vi skall hinna med. Tiden går fort!
Men det känns ändå trist att mista Brita, hon har verkligen blivit en trygg punkt som det känns exceptionellt bra att lämna Tobias med.

Nå hur som helst kändes det helt fantastiskt att kunna lämna en relativt pigg (för att vara morgon) Tobias hos dagmamma idag. Det är länge länge sedan sist känns det som!
Imorgon och resten av veckan skall han vara hos Brita i alla fall, en ny liten ettårig tjej skall skolas in denna vecka.

Inga kommentarer: