onsdag 25 mars 2009

Vårfrudagen


Ikväll blev det våfflor till kvällsmat. Tobias stod intill mig på en stol vid köksbänken och hjälpte till, vi hade riktigt roligt! :-) Han kände och vände på det mesta, lärde sig att nygräddade våfflor är varma och smakar bra när de svalnat.
Han åt en hel våffla på stående fot, och en banan. Sen satt han med oss vid bordet och åt lite sylt och chokladsås. Inte jordens mest nyttiga och lämpliga kvällsmat, jag erkänner, men roligt hade vi!

När jag lade honom i hans säng lite senare myste han ihop sig, borrade ned huvudet i kudden och var otroligt nöjd med att bli omstoppad. Skönt!

Natten till idag vaknade han vid midnatt, hade bajsat (inte löst!) så vi fick byta på honom och sen försöka söva en MYCKET ARG liten man som inte alls ville sova i sin egen säng. Men efter en kvart av upprepade "läggningar" somnade han faktiskt. Det tog inte alls lång tid även om det känns som en evighet när han skriker så upprört som han gjorde... Senare vaknade han vid 03-tiden, men då gick det snabbare att söva om honom. Jag lyckades knäcka till ryggen när jag lade honom sista gången så jag är glad att han inte behövde fler läggningar!

Info om Våffeldagen/Vårfrudagen/Jungfru Marie bebådelsedag: Wikipedia

Inga kommentarer: