fredag 20 mars 2009

Förbättring



Tobias inledde dagen med att följa med sin far ned i köket och äta en halv banan och ett par små smörade fyrkanter Leksands Rundrut innan dagens första dos penicillin. :-)
Sen myste Tobias och jag lite till i sängen innan det var dags att stiga upp. När jag åt satt han på en stol brevid mig och tuggade lite förstrött på en bit limpa och några bitar äpple. Han fick smaka på allt jag åt och drack. Det var mycket spännande att stå upp på stolen och röra i min tekopp. :-)
Sen skalade jag ett ganska stort äpple och gav honom hela, under dagen har han gnagt på det lite då och då och fått i sig ungefär halva. :-)
Till middag åt han en halv liten baguette med smör och ett par skedar laktosfri yoghurt.


Vilken skillnad! :-)

Över huvud taget har det varit mer fart på honom idag, han har gått omkring lite mer, klättrat upp på ett par stolar och både skrattat och fyrat av ett par busiga leenden. :-) På eftermiddagen tog han på sig sina skor och ville ABSOLUT inte att jag skulle ta av dem. Han ville säkert gå ut, men vi höll oss inne. Han och jag har sovit på soffan i drygt tre timmar men han somnade utan protester när vi lade honom vid halv åtta.

Jag har blivit förkyld, S har blivit förkyld, bilen är hämtad (inklusive nytt spännhjul för 980kr) och nu hägrar en helg i återhämtningens tecken.

Inga kommentarer: