onsdag 4 mars 2009

Jadåså


Nu vet vi varför Tobias var så otroligt olik sig ikväll... :-/ Han har precis kräkts upp allt han ätit sedan lunch. Blech.

Stackars stackars våran lille pojke...

Det var sådana enorma mängder kräks att det är svårt att tro att det ryms i en sådan liten kropp. :-/ Madrassen blev blöt, vi har varit helt förskonade från kräks och andra läckage så vi har aldrig haft plastad frotté i hans säng - ännu. Nu fick jag bädda med både det och handduk, för säkerhets skull.

Tidigare, egentligen sedan helgen har han varit konstig i magen. Bajsat väldigt löst, så att det runnit ut ur blöjan och vidare. I söndags fick vi sanera vår säng, och hallgolvet, sedan vi upptäckt att Tobias lämnade spår av det mindre trevliga slaget... I måndags tyckte de att han var lös i magen på dagis, men tyckte inte att han var 'magsjuk' så vi har lugnt trott att det bara var något han ätit. Eller alternativt tänderna han håller på att få.
Men när han kräks känns det som om det kanske är något mer än tänder...

Ikväll var han trött och ofattbart "trotsig", han fick ett par vindruvor innan maten och kunde sedan inte fokusera på något annat än att han ABSOLUT ville ha fler. Han grinade (utan tårar) och skrek och kastade sig/rullade runt på golvet i absolut raseri i många många minuter. Jag fick inte (absolut inte) ta i honom, prata med honom, se på honom eller muta med något annat... Jag blev så desperat att jag ringde S för att bara få höra en lugn röst!

Men det kanske inte var trots, trots allt. Det var kanske bara så att han mådde lite sisådär.
Han åt inte speciellt bra och han åt mycket tveksamt upp den frukt jag erbjöd efter middagen. Kvällsmaten gick ned med lite mutor.

Just nu är han väl i och för sig helt tom igen, hoppas hans lilla kropp han plocka upp någon bit näring ur allt det som kom ur honom innan det kom ur honom...

HOPPAS HOPPAS att han inte behöver kräkas mer inatt!
Han och jag stannar hemma imorgon. Jag får försöka ta lite jobbmöten per telefon istället.

Inga kommentarer: