fredag 26 mars 2010

Bufféfrukost

Eftersom Tobias inte ätit mer än ett par tuggor av diverse smörgåsar och ett par pommes frites de senaste 48 timmarna erbjöd jag en frukostbuffé idag bestående av precis allt vi har hemma. Och lo and behold han åt faktiskt en hel banan, en äppelklyfta, drack lite juice, drack fyra små glas med te, åt en fjärdedels smörgås, två "ostrullar" (en rullad skiva ost) och en tesked honung.

Jäpp - han är sjuk. *suck*

David är också sjuk, lite tempig och snuvig, men han äter i alla fall bra. Båda barnen är förvånansvärt pigga. Tobias segnar ihop lite då och då (som igår när han var tvungen att sova i vagnen så att David fick åka nödköpssele) men över lag är han glad och sjunger och pratar som vanligt.

2 kommentarer:

Morskan sa...

Helt bortsett från att barnen är sjuka och allt jobbigt det medför, med oro, hosta, funderingar, snuva, gråt och så vidare - så _fatta_ så okomplicerat det är att vara hemma med det sjuka barnet. När man redan är föräldraledig med det andra barnet.

Det är SÅ jobbigt att hela tiden måsta vara hemma från jobbet. :O( Var hemma senast igår. Och före dess i fredags, för en vecka sedan.

en annan sa...

Jomen jag FATTAR! Jag hade dåligt samvete redan tidigare i veckan när jag började ana vartåt det lutar, jag borde ha hållit honom hemma - men han var så himla pigg och jag och David hade en par "måsten" (vaccinering mm). Det kommer inte att bli kul att återgå till VAB-verkligheten i november...