måndag 22 mars 2010

BVC - David

Ålder: 8 månader
Vikt: 8 920 g
Längd: 69,8 cm
Hattstorlek:
46,6 cm

David ligger "på kurvorna" nu, enligt Yvonne. Jag är förstås orolig. Antar att det bara är att vänja sig, jag kommer förmodligen att vara orolig för att mina barn skall få i sig nog med mat och ha det bra till den dag jag dör. 8-}

Äter gör han i alla fall, som en häst. Nästan all mat vi serverar försvinner i en rasande fart, man hinner nästan inte fylla skeden fort nog. Det är bara vissa sorters burkmat med lite för stora/hårda bitar (som tar lite längre tid att tugga med hans två tänder) som gör att han ibland tappar intresset något.
Han har börjat äta "babymackor" (dubbelvikt smörgåsrån med smör) och sätter gärna i sig en hel sådan när han kommit igång. Han äter inte direkt från en banan ännu, förstår liksom inte poängen med denna märkliga textur. Men mosad går den förstås ned. Han smakar på allt vi erbjuder men han tuggar inte så bra ännu så det gäller att vara försiktig med storlek på smakprovet.
Sen en månad tillbaka kan han också hålla i och dricka själv ur de flesta pipmuggar vi erbjuder, första glädjen över att bemästra denna konst verkar ha gått över men han har utvecklat ett hälsosamt intresse för att dricka vatten. :-)

Storleksmässigt är han en klockren 74 cl och verkar hålla sig där ett tag till. Jag har precis fått lägga undan ett par mössor och ganska många sockor, så det var ju skönt att få bekräftat att det inte var mössorna som krympt i tvätten. :-D

Inga kommentarer: