torsdag 4 mars 2010

Omvänt

Hur kan det komma sig att ju högre feber mina barn har, desto kallare händer har jag?
Igår sov David mycket mer än han brukar, i går kväll åt han dåligt och rosslade lite värre än vanligt. Idag har han medelhög feber och är ganska "låg" rent allmänt. Han har ammat, ätit gröt och ammat, samt sovit större delen av förmiddagen. Nu är han vaken och vi skall käka lunch, jag hoppas han har lite matlust.

S skall hämta Tobias på dagis, kusinerna är på huppegupp. Imorgon skall det åkas akabrett, baske mig!

5 kommentarer:

Birger sa...

känner med dig...:-]

Morskan sa...

Akabrett? Alltså, ni stavar konstigare och konstigare... ;O)

en annan sa...

Tssk tssk, frågan om "pulka" på norsk då... ;-) Motsvarande ord för "stjärtlapp" vågar jag inte gissa på att jag kommer ihåg rätt.

Morskan sa...

Å guuud - jag kan bara fantisera om hur märkligt stjärtlapp översätts till norska. XO)

Frågan är om man får säga ordet "stjärtlapp" i Norge - eller om det är ett obskyrt uttryck likt en del andra svenska ord?! ;O)

en annan sa...

Ha ha :-D Jag måste undersöka!