onsdag 17 mars 2010

Du vet att du är förälder när...

...du blir uppriktigt glad när tv-kanalen börjar visa helt nya avsnitt av barnets favoritprogram.

8-)

Du vet också att du är förälder när du fått ett omotiverat stort utbrott över en mycket liten förseelse och sedan släpar på värsta samvetet över detta och det faktum att det förmodligen kommer att få dina barn att bli huliganer... *suck*

Tobias kom på att David och jag förmodligen hade för oss något roligt på övervåningen och kom in i sovrummet när jag låg och ammade en nästan insomnad David. Jag hyssjade och han utbröt i milda protester över det orättvisa i att han inte fick ligga och mysa i sängen - Enter: MAMMAUTBROTT
Resultatet blev att David vaknade och började gråta, Tobias började gråta och jag sänks ned i det dåliga samvetets träsk. Vad GÖR jag egentligen?? Hade jag inte lugnt och sansat kunna guida Tobias antingen upp i sängen eller ut ur sovrummet igen - utan utbrott?

Nu fick jag trösta båda barnen och försöka be en våldsamt snyftande tvååring om förlåtelse. Tobias fick mysa lite i sängen medan David kopplade på igen och efter en stund smög Tobias lugnt och försiktigt ut och ned för trappan igen.
David sover, Tobias tittar på ett avsnitt "Händige Manny" och jag skall i turbofart fixa middag.

Inga kommentarer: