lördag 17 juli 2010

Har man inte att göra så får man

Vi lät Tobias driva runt själv i huset och visst noterade vi att han gick upp och att visst lät det som om han var i badrummet... Så nu skall jag städa badrumsskåpet uppe.

Sen gav jag David en extra macka till frukost, som han med stor iver smulade sönder och distribuerade i så stor omkrets runtomkring sig som möjligt. Krypandes omkring på golvet i köket inser jag att det inte bara är dagens smulskörd där utan även en hel massa HERREGUDSÅSMUTSIGTJAGTRORJAGDÖR på övriga delar av golvet (visst kladdfokus dock runt Davids stol). Suck. Så det blir dammsugning och vask så snart jag är färdig med badrummet uppe.

Tänk om jag bara kommit ihåg att stänga grinden till övervåningen och tänk om jag inte satt mig på knä på golvet för att plocka upp mackabitar... Då hade jag kanske kunnat ligga på rygg och läsa lite nu när övriga familjen åkt på huppegupp till datorbutiken. 8-)

1 kommentar:

Birger sa...

Inte vet jag hur det ser ut på mitt golv, nån fördel skall jag väl ha av att glasögonen ligger vidc datorn, men jag håller också på med städning...så visst finns det jobb :)