söndag 18 juli 2010

Saker jag inte gjort i år

Jag har inte bytt gardiner i vardagsrummet, det betyder att höstens färger fortfarande hänger uppe, samt matchande kuddar och matta i olika roströda/mörkbruna färger ligger kvar. Sen vi flyttade hit har jag varje sommar bytt färg i vardagsrummet till grönt/svart med accessoarer i olika gröna toner.

Jag har inte heller bytt färg i köket för sommaren. Ett par år har jag varierat med turkost på sommaren, övriga delar av året är det svart/vitt med någon enstaka färgklick. Nu är det ingen färg, direkt.

Det känns som ett förfall på ett plan som inte spelar så stor roll, men det är TRÅKIGT. Jag gillar att göra fint, och dessa bitar är ett av de få jag kan försköna utan att blanda in färgburkar och borrmaskiner... 8-) Men i år orkade jag inte. Eller så saknade jag bara motivation? Jag vet inte.
Men utomhus fick vi ju till blommor i år i alla fall, även om jag försummat trädgården på baksidan något. Rosorna behöver bindas upp lite mer, rabatterna rensas och barktäcket förnyas. Nåja, det hinns ju med. Förra året köpte jag några plantor och precis alla dog ett par veckor efter David föddes. Då hann jag inte med att vattna dem... 8-) I år kämpar plantorna på, och mellan solen, den obarmhärtiga värmen och dessutom trädgårdsinspirerade småguttar ser de rätt fina ut (förutom amplarna på framsidan som inte har nog med jord för att uppnå "kritisk massa" för att binda upp den livgivande fuktighet som krävs för att bli riktigt prunkande...). :-)

Men nu skall jag göra något annat jag inte gjort heller, gå och lägga mig. Godnatt!

1 kommentar:

Birger sa...

Bra beslut, det bästa!