fredag 16 juli 2010

Många tankar i litet huvud

Tobias har varit orolig ikväll. Han har vaknat och ropat på pappa flera gånger (han är defintivt pappas pojke!). Det har varit alla trick i boken, det har varit törstigt, det har varit monster i rummet, det har varit vattenspridaren som låtit ljudligt, det har varit bara inte vilja vara ensam.

Jag tog tempen på honom och han uppmätte 38,5 grader, men till och med jag var beredd att tillskriva den allmänna bastuvärmen det mesta av den temperaturen. Han verkade inte sjuk, bara lite extra orolig. Det sista som hände innan han slutligen flyttade över till vår säng var att han inte ville vara ensam och började prata med sin far om den nära förestående resan till Norge. Det skall bli spännande att se hur det går, det är ju inte så ofta vi åkt så långt (tredje gången nu). Men det är ändå rätt så koolt att han funderar så mycket, så liten han är. :-) Han oroar sig och tänker på saker som kommer att hända, det är storartade tecken på hans mentala utveckling!

Nu sover Tobias som sagt lugnt och fint brevid S i vår säng. Jag funderar starkt på att lägga mig i Tobias säng för att få en någorlunda ostörd fortsättning på min natt. Det är 27 grader varmt på bottenvåningen, säkert ungefär tio grader varmare däruppe (29 grader varmt ute). Jag är svettig, det är sent, imorgon är det arbetsdag och på kvällen skall jag ut och käka middag med bästisen J! :-)

Inga kommentarer: