onsdag 16 januari 2013

En dag på hjul

Barnen begåvades med sprutflaskor med färg i och entusiasmen var stor inför projektet!
David tittade på, ville gärna vara med men hans grupp pysslade inne just då.
Ellinor måttligt imponerad av det hela.
Efter ett besök på jobbet åkte vi till matbutiken och fascinerades av utbudet.
Eller, jag fascinerades - Ellie sov ju.
Väl hemma har hon hållit oss sällskap ganska aktivt.
Koja?
Fartyg? Dinosauriebo?
Flygbas?
Oh ATT de här kan flyga, även innomhus... 8-)
Lite bilder från idag.

Jag hade bilen idag och passade på att ta en tur. Först lämnade vi pojkarna på dagis, Tobias grupp höll på att måla snön! :-D Davids grupp gjorde spindlar och spindelnät inomhus. :-)

Sen åkte Ellinor och jag vidare till jobbet för att hälsa på lite informellt. Det var trevligt och jag hann amma Ellinor i lugn och ro. Hon är tung, den lilla damen! Jag stod länge och pratade med henne i famnen och nu har jag nästan lite träningsvärk! :-P

Pojkarna har haft det bra idag, har lekt massor tillsammans och fredligt sen vi kom hem!

1 kommentar:

Birger sa...

Men så skönt, lite normal tillvaro, pojkarnas lek ser ju ut som "hela havet stormar"
kram