måndag 14 januari 2013

Som det är

Hon är söt när hon sover!
David har tack och lov gott om fantasi.
Såhär tar vi oss genom vissa stunder av vissa dagar:
"uhääää"
"mamma titta här på min teckning"
"uhääää"
"mamma titta här"
"uhääää"
"uhääääh!"
"mamma"
"mamma titta här på min teckning"
"uhäääähh!!"
"där är lava och där är.."
"uhh-uhääääh-ääÄH!"

..och ungefär där ger han upp att försöka prata med sin mamma och går och gör något annat. :-/

När David var liten var det lite annorlunda i och med att det ofta handlade om att Tobias gjorde något riktigt tokigt medan jag ammade David (typ klättra upp på spisen och äta peppar...).

Vi kommer säkert att hitta formen, som kollektiv. Och David tar säkert inte någon långvarig skada av att inte få uppmärksamhet för positiva saker (som teckningen han just ritat). 8-)
När David var lika liten som Ellinor var Tobias mycket yngre - han var strax under 2 år - mot 3,5 som David är nu (stor skillnad).

2 kommentarer:

Birger sa...

tror nog att han kommer genom perioden oskadd, innerst inne förstår han nog att hon är liten, han ser ju det med ögonen, och samtidigt blir ju lillsyrran äldre så någonstans blir det ju bara fint, allting
Kram

en annan sa...

Ja jag hoppas han gör det, det känns som jäkligt dålig tajming dock med tanke på hans djupa treårstrots. Mer än något annat behöver han uppmärksamhet för positiva saker. Som det är nu har jag bara tid och energi över till att uppmärksamma honom när han gör något dumt/inte lyssnar etc...

Men det blir bra, bättre, det vet jag!