fredag 11 januari 2013

It's official


It's official - vi är nu en "åtta filéers" familj. Det vill säga det räcker inte längre med en förpackning om fyra bitar av en laxfilé till middag.

Det är typisk "snabbmat" i vårt hus, frysta laxfilébitar i ugnen med potatis, ris eller pasta till. Normalt brukar jag kladda till dem men idag hade vi inte riktigt något bra att kladda med (pesto brukar alltid fungera).
Men nu räcker inte en förpackning längre, pojkarna äter minst en hel bit var (och vi lite drygt en var). Undrar hur mycket lax vi äter om 12 år..?

4 kommentarer:

Birger sa...

Fisk är ju inte så dyr mat, dessutom nyttig...
Får väl skaffa fiskespön och stå i strömmen, där kanske kommer matfisk

kram

Morskan sa...

Häh! Nu tog du i för mycket. Om 12 år är Tobias 17 år och läser första året på LTU och är inneboende hos oss. David är 15 år och nybliven vegeterian, så det är bara S, du och Ellie som tuggar i er fisk då. Men ett paket räcker nog inte i alla fall! Ni får börja köpa filéer istället. :D

en annan sa...

@ Birger: Nej Strömmen hoppar vi nog, lite längre uppströms har jag för mig att det är dykförbud eftersom det är för mycket tungmetaller och gifter i bottenslammet... Jag är verkligen jätteglad att pojkarna äter och till och med gillar fisk! All fisk äter de, kokt, stekt, vit, röd, platt, allt går ned! :-)

@ Morskan: Asch! TÄNKTE inte på det... :-D Fast då har vi både Norah och Rubster inneboende då de båda pluggar på KTH. :-D Ja jösses, man kan inte låta bli att ibland flyktigt fundera över hur det kommer att bli...!

Morskan sa...

Åh, det tänkte inte jag på förstås! ;D Men att de skall lämna oss och potentiellt tidigt - det kalkylerar jag redan med, på något vis. :]