lördag 26 januari 2013

Paket från norr och besök från väst

"Vill du ha den här?" frågar David, taxen skakar tydligt på huvudet (med Davids hjälp förstås).

"Vill du ha brandbilen?" frågar David, taxen nickar ystert med huvudet och David erbjuder sig att bära både brandbil och tax ut ur köket. :-D


Till pojkarnas stora lycka fick jag äntligen hämta hem paketet från mormor idag. Märkligt nog hade tomten åkt fel och lämnat klappar i Luleå... Tur att mormor kunde posta ned dem! :-D
Det lektes ystert med alla fina saker, David döpte snabbt om taxen Taxameter till "Taxapeter"! :-D

Sent ikväll rullade tante og onkel og stora stora kusinerna från Totenvika in, bilresan hade gått bra och med sig hade de en massa fina tjejkläder till Ellinor från när stortjejerna var små. Pojkarna längtade efter kusinerna idag (Tobias skulle spela spel med dem sade han) och kommer att bli så glada när de får träffas imorgon! :-)
Slänger med en bild av våra köksfönster också, för mormors beskådan. Jag hängde gardiner förra helgen och bestämde mig för att det visst går att ha tre längder även om man har två fönster... Mormor hade inte mer tyg av den sorten och vi kom överrens om att det var lika bra att sy upp en längd av det kvarvarande tyget.
S tycker det ser konstigt ut, jag tycker det är fint! (speciellt om man betänker att mittengardinen döljer "renoveringsinsatsen" Tobias gjorde för några år sedan...). :-)

6 kommentarer:

Birger sa...

Gardinerna ser ju fina ut, passar juu perfekt till två fönster och speciellt om nåt skall gömmas....
David ser ju nöjd ut, allting bra
kram

Morskan sa...

Men pappa - vilka tider är du vaken då? ;)

@en annan: Grymt snygga gardiner! Tänk att mamma fortfarande bara kan dra fram det ena snygga tyget efter det andra. :) Och jo, det är helt funkis med tre längder i så där många fönster, mycket finare än med två. :) Kan vi inte få se vardagsrumsgardinerna också? Fast de borde ju synas på någon bild där inifrån när jag tänker efter.

Hälsa norrmännen!

Morskan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Birger sa...

@ Elisabeth, det blev lite sent/tidigt, det känns nu efter brakmiddagen, tidig kväll

Mamma sa...

Hälsa Stig att han kan vara lugn det är fint tycker jag med gardinerna...

en annan sa...

Bra! Det skall jag göra! :-) *kram*