torsdag 14 mars 2013

Fungerande babymonitor



Jag sitter och njuter en kopp kaffe och hör plötsligt "hallå?" ur babymonitorn. Det följs av ett "hallå!?" och ett lite mer irriterat "jaa, hallå!?!".
Jag tänker att det nog är bäst att gå och kolla hur det står till ute i vagnen hos Ellinor och mycket riktigt, där gråts det så det står härliga till! :-o

Alltså, då måste sändardelen skicka hennes ljud till någon kommunikationsapparat i närheten som (lite irrriterat) undrar vad i hela friden som står på och svarar till vår högtalardel... :-D Herregud. Måste byta frekvens på apparaterna tror jag! :-) Annars var det ju en lite mer "personlig" funktion det där!

Ellinor somnade omedelbart om när jag rullade in henne. :-)

2 kommentarer:

Birger sa...

Går det att byta frekvens själv?
Ni måste ju kolla effekten också, eftersom det inte hördes i mottagardelen att hon grät utan att det hördes bättre i komradion, man kan ju tycka att det borde höras tydligast i den dedikerade mottagaren
kram

en annan sa...

Jättemärkligt, jag tror det var dåligt batteri i sändardelen som kanske bidrog till detta. :-D