söndag 24 mars 2013

Pyntat och klart


Tobias hängde ägg i påskriset.
Nu har vi, till Tobias stora glädje, Påskpyntat. Barnen fick vara med och jag klarade mig nästan ändå till slutet utan att få stresspåslag... :-D

David dammsög köket, pojkarna torkade av bordet tillsammans, sen lade jag på duken och de hjälpte mig att plocka fram pyntet. Förtjusningen var stor när de upptäckte att så gott som alla ägg hade något i sig, oftast ett annat mindre ägg, men ibland något mer spännande (tokiga höns etc). :-)

Skönt att få det gjort, extra roligt när pojkarna blev så glada av det också. :-)






Mormors fina egenpysslade pärlhöns! :-)

Grodan ville hänga med alla hönorna och applicerade en förklädnad...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint och så spännande för pojkarna, kramar till deltagarna

en annan sa...

Det är extra fint för att det är så mycket vinter ute tycker jag. :-) Vi behöver något som är lättar upp det hela, bryter upp vinterkänslan! :-)
Kram!

Camilla sa...

Vad påsk fint ni har det! Ni är så mycket duktigare på sånt här än vad jag är. Jag har inte en enda fjäder hemma. Stackars våra barn ;)

en annan sa...

@ Camilla: :-D Ja hur skall de överleva...? ;-) Du får säkerligen hem en del fjädrar från förskolan alldeles snart! :-)