måndag 22 februari 2010

Fortsatt kallt

Nu säger termometern att det är -20,3 ute. Inne kör vi för fulla blås med både fläktar, radiatorer och värmegolv.

Temperaturen steg under dagen så pass att barnen och jag tog oss ut i snön, det var vidunderligt vackert och jag saknar kameran mer än någonsin! :-) Vi putsade snön lite, det som föll igår eftermiddag/kväll var inte nog för att kräva en full skottningssession. Igår fick jag äntligen tag på en snöskyffel till Tobias, han sprang lyckligt omkring och kastade vilt skrattande snö rakt upp i luften och ned på sin egen mössa.

Tobias gick och hälsade på grannen snett tvärs över, som vi så gott som varje snöskottardag har pratat med eftersom han verkar ha samma "arbetstider" som oss. Sen skottade vi lite åt grannarna till vänster och de kom ut och pratade en stund. Tobias passade på att nästan klappa på en koltrast som försåg sig av deras rika fågelbuffé, de är ruskigt orädda (fåglarna alltså, inte grannarna)! :-D

Imorgon skall S stanna hemma med barnen och morfarn medan jag åker på begravning. Jag ser inte fram emot just det här tillfället till "egentid". :-(

4 kommentarer:

Morskan sa...

Litet roligt: var grannarna helt enkelt ruskigt rädda? :OD

Och litet ledsamt: vem begravdes, bästasyrran? Har som vanligt inte hört nåt? *kramar*

en annan sa...

Öh, jag såg när jag publicerat att det blev dubbelt syftningsfel där... :-D Grannarna är stundtals ruskigt rädda, eller åtminstone ruggigt misstänksamma pansjosar som de är! ;-)

Morskan sa...

Folk går i pension så det står härliga till på jobbet - en av dem kallade sig för "passionär!" - bra va!

en annan sa...

Ha ha :-D Lysande titel! Jag skall också bli "passionär"! Önskar jag fick bli det nu i ett tiotal år, och sen komma tillbaka med ny energi och en massa produktiva år...