torsdag 4 februari 2010

Mera snö



När S åkte i morse bad han mig låta bli att skotta, men jag kunde inte låta bli, det ser så illa ut med all snö som ligger och dräller överallt... Hör på den! När någonsin skulle jag börja tänka så? Att det skulle spela någon som helst roll om snön ligger ett par timmar längre på vår gård än på grannarnas? X-)

Det var hur som helst inte värsta snön idag, kanske drygt fem centimeter men den var fortfarande ganska lätt. Jag sparar plogkarmen till S om det råkar komma förbi en traktor i eftermiddag.
Temperaturen hovrar kring nollan, det är som om fåglarna fått "vårkänning" för det kvittras och kraxas å det ljudligaste runt omkring. När det nu blev lite varmare fick David sitta på "framsätet", storebrors plats, och titta på medan jag skottade, han tyckte det var sådär måttligt roligt men höll humöret uppe i alla fall. Snön blir nog tyngre nu, om det inte blir kallare. Då måste vi skotta taken - hu!

Inga kommentarer: