måndag 15 februari 2010

Stökig natt

Jag minns inte längre om Tobias varit vaken 8 eller 10 gånger, det känns som om vi inte sovit speciellt mycket i natt i alla fall... *gäääsp* Naturligtvis satt jag och S framför datorerna lite för länge, men jag har även hunnit med att somna i Tobias säng två gånger och bära tillbaka honom ett antal gånger. Dessutom har jag varit upp och släckt hans lampa och lagt honom igen när jag hörde att han satt och lekte med garaget på golvet i sitt rum.

Han ville ha vatten, han ville "sova farmor" och "farmor leka tåg". Sen kom han in i vårt rum och tände taklampan (jag hann se Davids lilla ansikte anta russinform medan jag stormade ur sängen mot ljusbrytaren men han vaknade otroligt nog aldrig).
Tobias var lys vaken och när jag vid 04:30 till slut gav upp och tog med honom till vår säng pratade han ljudligt om att "mamma pappa kä på sig" och sprattlade och hade sig när jag lagt honom, gudskelov somnade han till slut...

Nu sover han helt utslaget (i vår säng), jag har precis duschat och torkat håret och fått återbud från Olivias mamma (Olivia hade varit på kalas igår och fått magsjuka i natt, häddegud usch) så jag skall baske mig försöka krypa ned och få lite lite sovmorgon jag med!

Inga kommentarer: