onsdag 14 oktober 2009

BVC - David


Ålder: 3 månader
Vikt: 6 840 g
Längd: 62,5 cm
Hattstorlek:
41,7 cm

David har en "liten bula" på sin viktkurva som Yvonne sade (viktutvecklingen har avstannat något), men inget onormalt. Vi enades om att det mest troligt hade att göra med att han just denna förmiddag faktiskt sovit från 24:00 till 10:00 utan amning! Jag fick väcka honom för att få på honom kläder och packa ned honom i vagnen när det var dags att gå till dagis med Tobias. Väl inpackad i vagnen somnade han om! Resten av denna dag har han ätit MÄNGDER, så pass mycket att han överfyllts och glatt rapat upp en varm delmängd mjölk efter ett par av måltiderna - precis som en riktig bebis. :-D Idag har både han och jag bytt kläder tre gånger alltså, måste vara ett rekord! X-) Kanske dags att packa ned åtminstone en liten handduk i skötväskan, ifall detta skall fortsätta.

När jag käkade lunch fick jag syn på en vagt bekant människa som satt och matade ett litet barn - det visade sig vara en smalare, korthårigare, mörkhårigare Lillys mamma! Alltså en av mina "mammagruppskollegor" från 2008! Hennes tredje barn, Lillys lillebror, är sex månader. Vi bestämde att träffas nästa tisdag på öppna förskolan, jätteskoj!

Imorgon skall vi till Barnläkarmottagningen och göra pricktest för mjölk. Kanske kan de ta en kontrollvikt där så får vi se om David "åt upp sig" idag?

Inga kommentarer: