måndag 26 oktober 2009

Mammatrix: Klädstorlekar


En del barnklädestillverkare har mindre storlekar, andra har kortare, ytterligare andra har korta men vida modeller och några få har storlekar som räcker lite längre (PoP är bra på detta). Oavsett detta - dröj inte till barnet är 68 cm långt innan du plockar fram kläderna i den storleken utan plocka fram dem ett par centimetrar innan! :-)

Jag är urdålig på detta, har hela tiden känslan att "men den här byxan har han ju inte hunnit använda ännu, kan ju inte lägga undan den ännu" och så kör jag vidare med den mindre storleken... Så blir det exakt samma läge på storleken större kläder! :-D För att jag "sparat" dem så länge att ungen hinner växa ur dem innan jag hinner sätta på honom dem!

Men jag försöker bli bättre på detta, nu till storlek 68 bytte jag i grevens tid - det är ett par bodies som är lite väl korta i rocken åt David och han hade gott kunnat få använda dem ett par veckor tidigare än jag nu tog fram dem.
Sen är det ju en hel vetenskap att plocka fram och städa undan dessa småkläder också. Jag insåg när jag packade upp Tobias 68'or att det låg en del 62'or och till och med 56'or i samma låda, jag måste ha låtit just dem "släpa med" över storleksgränserna när det begav sig... Nu har jag i alla fall städat undan lådan med just 50/56/62, den har stått på golvet i hallen på övervåningen som ett dåligt samvete i flera veckor nu. Skönt!

Inga kommentarer: