fredag 30 oktober 2009

Tid för sig själv


David och jag har drivit här nere i nästan en timme. Tobias har lekt (?) på sitt rum uppe. Det hela föregicks av ett ganska hetsigt gräl om vad man får och inte får göra uppe på övervåningen varefter jag deklarerade att nu går vi ned och klär på oss så vi kan gå ut och gunga. Det hade Tobias ingen lust med. Så jag tog David och gick ned och fixade lite tvätt istället.

Jag har inte hört några höga ljud eller något som skulle kunna indikera att han fått upp någon dörr han inte skall få upp så jag har tagit det (relativt) lugnt.
När jag till slut inte kunde hålla mig längre gick jag upp och då har han "läst" alla sina böcker, tagit ut lite filtar och kuddar och myst med och satt oppepå stor-sängen i sitt rum och tände och släckte lampan där. :-D Helt lugnt alltså, han hade inte förstört något och var på ohyggligt mycket bättre humör! :-D

Nu skall jag fixa lite lunch. Har vi tur kommer S hem lite tidigare idag och lagar potatis- och purjolökspaj som han lovat (mums!). :-)

Pajen, som den blev

Inga kommentarer: