lördag 31 oktober 2009

Overallkoll

Lång strl 86 - funkar ännu

Strl 92 - funkar ännu

Didriksson strl 86 - för liten

Häromdagen kom jag mig för att låta Tobias prova overallerna från förra säsongen och halleluja - två av dem kommer att passa åtminstone i början av den här vintrigare säsongen! :-) Didrikson-overallen hade blivit för liten, för kort i kroppen för att få på ärmarna. Men de andra två funkar, men inte med riktiga underställ. Det finns en risk att de blir lite korta i benen dessutom, men det gör inte så mycket eftersom vinterskorna har höga skaft.
Jag har märkt att PoP skalkläderna har blivit korta, både jackans kropp och ärmar såväl som benen på byxorna är lite lite för korta. Det är dessutom lite tight när Tobias har ordentligt med underställ på. Det är synd! Regnstället i strl 86 är än så länge OK, men jag köpte ett nytt på ICA Maxi härom dagen (gul-svart randigt som ett bi) i storlek 98 så att vi har ett över hela denna säsong.

Hemstickat går fortfarande på

Farmors hemstickade helunderställ fungerar också fortfarande, något kort i benen men det är lika bra det eftersom det inte fungerar att stoppa ned bensluten i skoskaften. Någon dag snart skall jag ta fram en av lådorna med ärvda overaller och kolla hur nästa storleksintervall ter sig (minns inte vilka storlekar vi har).

Alla de ärvda overallerna mixade storlekar

Notera att alla bilderna är från förra säsongen.

Inga kommentarer: