måndag 12 oktober 2009

Nya dimensioner av skorpor


Oh la la! Pågen har tappat mörk choklad ned i skorpsmeten och frammanat en ohyggligt delikat kombo - Krisprolls "mörk choklad". MUMS!

Jag och David har spenderat precis hela eftermiddagen och tidiga kvällen på shoppingtur. Jag hade tre saker på listan 1) liten Kånkenrygga att ha som handväska när jag rullar Phil&Ted (där man inte kan ha skötväska), 2) höst/vinterhandskar åt Tobias och 3) ett trepack vant/mössförvaring till hallen. Detta shoppande resulterade i att jag helt glömde äta (se där, shopping funkar som substitut för mat, vsb...) så nu sitter jag här och njuter en kopp assam och ovanstående skorpor. :-)
Det bidde ingen Kånken, det blev en pytteliten Puma-rygga istället, den kostade hälften så mycket som Kånken och hade hälften så många fickor. 8-) Jag har insett att jag var tvungen att köpa en väska för detta ändamål efter att noggrannt ha gått igenom samtliga handväskor i den existerande samlingen och samtliga befanns vara för stora/långa för att hänga på sidan av vagnen. Nu har jag förvisso redan en liten rygga som skulle kunna funka (med lite god vilja och specialriggning av bärremmen), men den är inte på långa vägar så "diskret" som den nya. ;-) Ni anar säkert att det var ett svårt beslut att behöva gå ut och finna en ny väska...
När jag kollade på väskor fick jag dagens första härdsmälta - hur kan man hänga produkter på display UPPE UNDER TAKET?! Jag hoppade, jag sträckte mig, jag tog den största ryggsäcken jag hittade och viftade efter den gäckande tingesten (slog, med växande frustration är väl mer akkurat beskrivet...) mot den gäckande lilla Nike-ryggan som hängde högt högt däruppe. HÄRREGUD, jag blev alldelens svettig! Till slut gick jag bort till de tre anställda som stod och pratade vid kassan och då fick jag hjälp förstås. 8-) David tyckte det hela var så jobbigt att han somnade.
Det blev inte heller några handskar åt Tobias, det visade sig att precis alla handskar som funnits i precis alla butiker i Barkarby var slut för tillfället. Som vanligt är vi sent ute att köpa säsongskläder, blä. Det blev tre par "slit-o-släng" fingervantar istället (2för39,90 och så ett par koola med gummimönster för 39,90). I helgen fick Tobias vara vantlös eftersom precis alla par vantar han äger befinner sig på dagis... Nu är åtminstone det problemet åtgärdat även om dessa vantar inte är speciellt vattenresistenta.
Nu när jag satt och surfade på bilder på vantarna inser jag att det ju går att beställa galonvantar på nätet, tämligen billigt till på köpet! Så fiffigt! :-) Inte lika kul som att faktiskt gå ut och shoppa. Men mer praktiskt. Och billigare... (och sen inser jag att de faktiskt inte har galonvantar på just Stadiums internetbutik, nåja).
Men tre nya skoförvaringslådor blev det i alla fall (likadana som de vi redan använder till vantar/mössor och annat). Så nu skall jag bara lista ut hur vi skall få plats med fyra lådor på väggen. :-) De resterande två lådorna får bo i förrådet och husera regnskyddet till barnvagnarna och annat liknande löst och fast.
När jag skulle lasta dessa lådor i bilen drabbades jag av ytterligare en härdsmälta - de fick inte plats! De gick inte in på någon ledd i bagaget eftersom barnvagnen stod där och att fälla säten var inte aktuellt när Tobias barnstol stoppade ena halvan och Davids babyskydd stoppade andra. Inte fick de plats i baksätet heller. Jag var precis på väg att mecka in dem i framsätet när jag ...aaahaaaa! kom på att de gick att ta isär och alltså inte behövde få plats som en stor klump utan behändigt kunde läggas in i god ordning intill barnvagnen i bästa tetrisform. :-)

1 kommentar:

Birger sa...

här finns ju en rygga, om du är intresserad. Du får kolla nästa gång du kommer upp