måndag 26 oktober 2009

Veckans ord: Ballongvisp


Såklart, det måste ju vara världens bästa ord, innehåller både ballong och visp. :-D Tobias uttalar det "ballombisp", med eftertryck. :-)

Tobias kom in i köket med sin vagn idag, pekade ivrigt ut mot vardagsrummet och sade något jag inte kunde förstå, det var två ord och han upprepade dem om och om igen allt eftersom jag försökte tolka honom. Rätt blev det inte hur jag än försökte, han gjorde det tydligt att inga av mina gissningar var rätt. Han framhärdade i alla fall, pekade och pekade, upprepade och upprepade... Till slut bad jag honom visa mig i vardagsrummet, vad det var han menade. Det var ju fläkten han pratade om! :-D "Blåsa mycket" var orden. Duh, hur svårt skulle det vara att förstå?? X-) Nåja, övning ger färdighet!

3 kommentarer:

Birger sa...

Lillkillen!

en annan sa...

Ja! :-D Nu går han runt här med en 'ballombisp' i sin vagn och refererar sin framfart ganska fritt. :-D

Morskan sa...

Jamen så bra han pratar! Det var jättekul att prata med honom i eftermiddags! Hade gärna fortsatt, men det får bli nästa gång. :O*