fredag 23 oktober 2009

Duscha eller blogga


Duscha eller blogga, det är frågan...

Jag har legat och varit febrig i den här kroppen i flera dagar nu och det känns som om det är nödvändigt för artens överlevnad (eller åtminstone min) att jag får till det här med en dusch. Uschiamig. Jag var så dålig i morse att jag fick be S VAB'a för att ta hand om barnen. Jag är inte så bra på det här med feber alltså!
Vi åkte på en rejäl omgång feberförkylning hela familjen. Tobias hade 39 grader i söndags och var mycket avslagen den dagen, hade feber på måndag och halva tisdagen och sen har han varit lite tristare och tröttare än vanligt resten av veckan men har varit feberfri i drygt två dagar nu. David slog till med en febertopp på 38,4 grader i tisdags och var otroligt liten och ledsen hela dygnet, det var verkligen synd om honom! Onsdagen vandrade febern över till mig med en topp på 38,4. Idag har jag inte haft över 38 grader och vi har än att se om den tänkt vandra över till S... Han den stackarn, som stannat hemma för att ta hand om barnen fick ett fullfjädrat migränanfall och blev helt däckad under eftermiddagen med värk i kroppen och knoppen.
David hängde tålmodigt med mig i min febriga och frossande omväxlande med svettiga halvdvala i sängen. S och jag hankade oss fram genom dagen omväxlande sovande och passandes Tobias, hemkörd pizza och TV har räddat vårt föräldraskinn idag!! Men imorgon, då bara MÅSTE Tobias ut - ut och leka, ut och springa, jag tror att antingen han eller jag blir galen om han stannar inne en dag till! :-)

Inga kommentarer: